I dagens företagsklimat är det viktigare än någonsin att synas och att göra det på rätt sätt. Alla publicitet är bra publicitet brukar man säga men det behöver inte nödvändigtvis vara sant. Kunderna är mer medvetna än någonsin och att ditt företag har bra rykte är livsviktigt.

Det är därför viktigt att du funderar över vilken bild du vill att ditt företag ska visa upp utåt. När du kommit fram till det är det dags att marknadsföra dig och ditt företag.

Om du är lite klurig kan du komma på många smarta sätt som inte behöver kosta så mycket. Du bör dock vara beredd på att det kan kosta pengar. Marknadsföring är ett maraton snarare än ett sprintlopp och du behöver vara ihärdig för att få ordentligt genomslag.

Är du i uppstarten av ditt företag och inte har så mycket pengar kanske ett litet lån kan vara räddning. Detta kan förhoppningsvis ge dig en flygande start på ditt företagande.

Att vara öppen och nyfiken är väldigt viktigt i det här skedet. Ingen idé är för dum eller för galen. Du behöver givetvis koka ner detta till något konkret sen men var inte rädd för att ta ut svängarna. I en galen idé gömmer sig kanske en succé.

Det finns flera sätt att inleda marknadsföringsskedet på men börja smått så du inte tar dig vatten över huvudet. Går det bra kan du istället växla upp sedan. Det är ju tråkigt om du spenderar mycket av dina pengar på en idé som sedan inte är genomförbar.